Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Cum se realizeaza in mod profesionist o campanie de email marketing: Un newsletter care vinde!

Recomanda articolul

În fiecare etapă a procesului de marketing prin e-mail, marketerul are de rezolvat probleme specifice pentru a avea succes în campania sa. Acestea sunt:

Etapa 1 Definirea obiectivelor campaniei

Gândiţi strategic. Campaniile de succes prin e-mail nu sunt tactice, ci strategice. Obiectivul campaniei este să crească vânzările, să genereze contacte, să construiască cunoaşterea mărcii, să dezvolte o campanie integrată sau ca parte a unei strategii de păstrare a relaţiei cu clienții. Ca orice campanie de marketing, dacă obiectivele strategice nu sunt clare, atunci orice tactică aplicată este probabil să eşueze.

Etapa 2 Determinarea ţintelor campaniei

Cele două elemente ale acestei etape sunt Segmentarea și Selecţia ţintelor reale. Ambele elemente sunt rezolvate de Seth Godin (Vicepreşedinte de marketing direct la Yahoo!) când spune că orice e-mail trebuie să fie personal, relevant şi anticipat. Cu privire la segmentare, aceasta este o practică a marketingului off-line care se transferă cu uşurinţă în campaniile on-line. Marketerul direct trebuie doar să trimită e-mail-ul destinatarilor care fie sunt la curent cu aceasta, fie sunt doar clienţi potenţiali pentru produsul sau serviciul oferit. Un avantaj al campaniei on-line faţă de activitățile off-line este că destinatarii aleg dacă vor să primească anumite informaţii sau nu – practic se autosegmentează.

Etapa 3 Întocmirea conţinutului

Ca şi conţinutul site-ului web, întocmirea e-mail-ului pentru marketingul direct este cel mai bine să fie delegat experţilor în domeniu. Iată câteva recomandări în acest sens:

– Folosiţi formule personale de salut – „Dragă Domnule Andrei” ajută la crearea unei relații;

– Includeţi o „chemare la acţiune” şi adresaţi-o corect – faceţi ca primitorul să acţioneze uşor pe baza a ceea ce se promovează şi oferiţi-i un fel de stimulente pentru a o face;

– Completaţi corect „subiectul” – este cheia prin care primitorul va deschide sau nu mesajul;

– Completaţi corect „expeditorul” – folosiţi un nume de domeniu/adresă de e-mail pe care primitorul

să le recunoască;

– Treceţi direct la obiectul mesajului- faceţi conţinutul concis, cu un link spre site-ul web pentru informaţii suplimentare;

– Puneţi informațiile importante în primul paragraf – ziariştii sunt instruiţi să facă aceasta pentru a atrage atenţia cititorilor;

– E-mail-ul este un mediu interactiv de comunicare, folosiţi-l ca atare – evidenţiaţi adresa de e-mail şi link-ul spre site-ul web şi includeţi alte detalii de contact.

Etapa 4 -Întocmirea răspunsului

Obiectivul oricărei campanii prin e-mail trebuie să fie primirea unui răspuns de la destinatarul mesajului, iar organizaţia trebuie să fie pregătită să reactioneze oricărui răspuns. Elementele de luat în consideraţie sunt:

Fiţi pregătit să răspundeţi – pregătiţi din timp mesajele care vor urma (de exemplu, „Mulţumim pentru interesul acordat”);

Automatizaţi atât cât vă permite bugetul- tehnologia este disponibilă, ea trebuie folosită dacă organizația îşi poate permite. Acest fapt va economisi bani şi elimină intervenţiile manuale de fiecare dată când este nevoie. Faceţi totuşi o deosebire: un e-mail automat pentru confirmarea unei schimbări a profilului este perfect acceptabil, dar un răspuns automat la anumite întrebări sau reclamaţii va avea ca rezultat trimiterea clienţilor la concurenţi;

Asociaţi-vă cu alte departamente (inclusiv cele tehnice) pentru a asigura că sistemul poate face faţă la o activitate prea intensă în urma campaniei planificată prin e-mail.

Etapa 5 – Testarea

Această etapă se poate împărţi în două elemente:

1. Testarea tehnologiei.

2. Testarea mesajului.

Tehnologia

Testaţi-o înainte să trimiteţi mesajele – trebuie să trimiteţi un mesaj de test cel puţin unui primitor „test”, pentru fiecare client sau browser ce s-ar putea folosi de către primitori, de exemplu, Outlook, Outlook Express, Yahoo!, Hotmail, AOL, Mozilla etc. Verificaţi ca e-mail-ul să nu declanseze vreun software antispam. Verificaţi ca link-urile din mesaj să funcţioneze.

Mesajul

Testaţi şi continuaţi să-l testaţi. Experimentaţi prin schimbarea diverselor elemente ale e-mail-ului (de exemplu, rândul pentru subiect) şi analizaţi răspunsurile pentru a găsi formatul „ideal”. În acelaşi mod, mesajul poate fi variat. De exemplu, ce ar atrage mai multe răspunsuri: ceva care se poate proba timp de 30 de zile sau livrarea gratuită. Pentru profesioniştii din marketingul direct prin e-mail aceasta este o sarcină continuă.

Etapa 6 – Trimiterea

Înainte de trimiterea mesajului, marketerul direct trebuie să ţină seama de timpul de executare a activității. Şi în acest caz, decizia va depinde de natura primitorilor, dar trebuie să ţineţi seama de:

Ora zilei – Este mai bine ca mesajul să ajungă atunci când receptorul este la birou sau să-l aştepte deja atunci când acesta începe lucrul?

Ziua – E-mail-urile de afaceri trimise în după-amiaza zilei de vineri este posibil să stea în cutia poştală până luni dimineaţă, când este foarte probabil ca primitorul să şteargă un şir întreg de mesaje.

Ora globală/data – Cele două puncte anterioare ar putea fi afectate de diferenţele de oră dintre expeditor şi primitor.

Etapa 7 – Răspunsul

Asiguraţi ca toate planurile făcute în etapa 4 să fie implementate eficient şi eficace. Completarea reală a răspunsurilor va fi determinată de calitatea pregătirilor.

Etapa 8 – Măsurarea rezultatelor

La o campanie prin e-mail trebuie să existe şi o recuperare a investiţiilor (ROI). Măsurătorile specifice trebuie să fie corespunzătoare strategiei alese şi trebuie să fie asociate indicatorilor cheie de performanţă şi obiectivelor firmei.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *