Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Despre conceptul de E-Strategy si E-Business

Recomanda articolul

E-Strategy reprezintă „puntea” dintre strategia unei afaceri şi soluţiile tehnologice alese pentru punerea ei în practică. Dacă se doreşte aprofundarea problemei, se poate spune că E-Strategy reprezintă strategia „din spatele” E-Business.

Dar ce este EBusiness? IBM a dat următoarea definiţie: în modul cel mai simplist, E-Business înseamnă utilizarea tehnologiilor Internet pentru a îmbunătăţi şi a transforma procesele cheie dintr-o afacere. Încercând generalizarea şi completarea definiţiei precedente, se poate spune că E-Business reprezintă utilizarea tehnologiei informaţiei pentru a îmbunătăţi şi transforma procesele cheie dintr-o afacere.

O altă tratare uzuală a conceptului de E-Strategy este aceea de percepere strictă de abordare centrată pe client. De fapt, mulţi experţi în E-Strategy susţin că transformarea unei afaceri într-una centrată pe client constituie primul pas în implementarea unei EStrategy. După Jeff Cladwell (un consultant în soluţii tehnologice pentru dezvoltarea organizaţiilor), „cheia problemei nu o reprezintă doar Web-ul – ci întreprinderea în sine.

În timp ce abilitatea de a interacţiona şi dialoga cu clientul constituie doar faza de început, formularea unei strategii de integrare a aplicaţiilor interne (back-end) cu soluţiile de afaceri-electronice constituie cheia unui CRM (Customer Relationship Management) de succes”. E-Strategy înglobează aspectele de E-Business ale componentei de management al relaţiilor din cadrul unui departament de marketing având, astfel, legătură cu modul de definire al marketingului relaţiilor.

În ultimă instanţă, E-Strategy reprezintă un plan cuprinzător, strâns legat de esenţa strategiilor de marketing şi de scopul afacerii în sine, ţinând totodată seama şi de tehnologie. Făcând un rezumat al celor de mai sus, se poate spune că E-Strategy acoperă următoarele aspecte ale E-Business:

• E-Commerce: cu câtva timp în urmă, acesta se referea numai la efectuarea de tranzacţii electronice on-line cu clientul; în prezent prin E-Commerce se înţelege modul în care tranzacţioneaza furnizorii, partenerii şi clienţii;
• Business Intelligence: utilizarea informaţiilor referitoare la clienţi pentru a lua decizii profitabile, a afla cine sunt şi a comunica mai eficient;
• E-Customer service: servirea mai bună a clienţilor, 24 de ore, 7 zile pe săptămână, câştigarea de noi clienţi, consolidarea relaţiilor cu clienţii existenţi;
• Enterprise Business Intelligence: partajarea, comunicarea şi analiza mai eficientă a datelor despre clienţi.

Care este rolul tehnologiei în planul de E-Strategy?

Tehnologia devine din ce în ce mai integrată în intimitatea proceselor şi a strategiilor unei afaceri. Ca urmare, creşte importanţa existenţei unui plan de E-Strategy foarte bine definit şi înţeles. Luarea unor decizii tehnologice corecte poate avea implicaţii semnificative la toate nivelurile. O EStrategy clară într-o afacere aduce un echilibru în funcţionare. Tehnologia poate fi, astfel, considerată ca făcând parte din clasa activelor productive.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *