Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Google – o schimbare majora in algoritmul de cautare prin Hummingbird

Recomanda articolul

Google lansează un comunicat despre o schimbare importanta a motorului de cautare si promite raspunsuri mai bune la cautari mai complexe!

​Google vorbeste un nou algoritm de cautare numit Hummingbird care reprezinta inca un pas catre transformarea motorului intr-unul „conversational” care poate raspunde la intrebari cat mai complexe. Este cea mai radicala schimbare a Google Search din 2010 incoace, iar Google poate raspunde la intrebari cat mai lungi direct in interfata sa, fara ca userul sa mai mearga spre alte pagini.

„Am schimbat din nou motoarele in timpul zborului”, a spus Amit Singhal, sef al diviziei Search la Google despre schimbarile anuntate. Noul algoritm functioneaza de o luna deja si se regaseste in rezultatele obtinute de 90% dintre useri, insa compania a ales sa comunice acum, cu ocazia celei de-a 15-a aniversari.

Noul algoritm Google intitulat Hummingbird duce compania de cautare mai aproape de scopul anuntat des: transformarea intr-un motor de cautare cu care poti conversa, practic un motor de cautare ce poate direct raspunde la intrebari mai complexe. Inca din 2010 de la lansarea algoritmului Caffeine, Google putea direct sa raspunda la intrebari usoare in genul „Cati locuitori are Romania?” sau putea face rapid conversii valutare fara a mai fi nevoie sa intri in alte pagini. Acum poate raspunde la lucruri mai complexe si poate face comparatii intre diverse lucruri.

Amit Singhal, spune ca Google nu mai e un simplu indexator de pagini, ci incepe sa inteleaga concepte si sa raspunda nevoilor user-ilor care nu vor sa vada liste de pagini, ci vor sa primeasca direct raspunsuri la obiect. „Google trebuie sa dea cele mai bune raspunsuri, sa iti faciliteze o conversatie si sa te ajuite sa afli ceva chiar inainte sa cauti”, spune el.

La evenimentul desfasurat in micul garaj unde Larry Page si Sergey Brin au pus bazele Google acum 15 ani, au fost facute si demonstratii ale rezultatelor date de noul algoritm, iar una a fost cu un smartphone caruia o directoare a Google i-a cerut, prin comenzi vocale, sa-i afiseze poze cu Turnul Eiffel. Pozele au aparut, iar ea a intrebat ce inaltime are constructia. cateva secunde mai tarziu raspunsul a putut fi auzit pe telefon.

Google spune ca va imbunatati modul in care intelege conceptele si va veni cu raspunsuri tot mai complexe la cautari cat mai sofisticate. Este clar ca Google vrea sa fie un fel de agent cu care sa interactionezi direct si de la care sa si afli raspunsurile, nu sa fie doar o „poarta” catre alte site-uri.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *