Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Importanta clientului in planificarea strategiei de marketing online

Recomanda articolul

Clientul trebuie să fie în centrul preocupărilor oricărei organizații care-şi bazează activitatea pe marketing, iar activitatea marketingului trebuie să fie proiectată pentru a satisface la cel mai înalt nivel cerințele clientului. Satisfacția dă naştere loialităţii, iar din loialitate se obţin profituri mari prin vânzări, schimburi şi achiziţii.

Clientul este împăratul, iar Internetul îi conferă şi mai multă putere prin instrumente ca motoarele de căutare, site-uri de comparare a preţurilor şi aşteptările lui de a primi oferte în timp real şi pe canale multiple, alimentate de o tehnologie prietenoasă. Trebuie să reamintim şi faptul că acest client este parte a unei largi „comunităţi” on-line. Comportamentul său este mult mai complex decât oricând, renunţând tot mai mult la comportamentul standard de cumpărare.

Comportamentul cumpărătorului on-line

Înţelegerea comportamentului consumatorilor şi folosirea eficientă a cunoştinţelor despre el pentru a concepe planuri creative şi coerente de marketing sunt fundamentale pentru succesul companiei. Într-un studiu realizat de Yahoo!.Inc. privind comportamentul consumatorului s-a constatat că cea mai mare influenţă a Internetului este exercitată în cadrul procesului de luare a deciziei în etapa de căutare.Impactul Internetului ca sursă de importantă pentru culegerea de informaţii a crescut,indiferent dacă sunt achiziţionate bunuri sau servicii din mediul virtual sau din mediu lreal.
 Înţelegerea comportamentului consumatorului
Internetul prin caracteristicile sale oferă noi moduri de interacţiune între consumatori şi organizaţii. Deciziile de cumpărare ale clienţilor sunt modalităţi de rezolvare a unor probleme pe termen limitat. Efortul depus de consumator în procesulde cumpărare diferă de la caz la caz şi are influenţă asupra designului site-urilor. De la produs la produs diferă gradul de detaliere a informaţiilor privind produsul, privind service-ul, privind garanţiile, imaginile folosite, promoţiile şi alte elemente utilizate pentru construirea încrederii şi credibilităţii. Personalitatea şi stilul de viaţă nu influenţează mult cumpărarea produselor ce presupun implicaţii reduse, de rutină deoarece acestea nu sunt legate în mod puternic de convingeri, stimă şi imagine de sine. Însă, în cazul cumpărăturilor cu implicaţii mari – atunci când produsul are o importanţă mare – situaţia se schimbă radical. Aşadar, aşteptările clientului cresc, iar calitatea ofertei on-line trebuie să fie la nivelul cerut pentru a oferi satisfacţieclientului atât la prima cumpărare, cât şi la următoarele.Pe parcursul procesului de cumpărare clientul este expus unui mari varietăţi de stimuli la care poate răspunde sau nu, în funcţie de criteriile lor de alegere.
Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *