Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

MANAGEMENTUL LANŢULUI DE FURNIZORI IN MEDIUL ONLINE

Recomanda articolul

Managementul lanțului de furnizori a evoluat de la apariţia acestui concept. Organizațiile nu caută doar să-și reproiecteze reţelele pentru creşterea satisfacerii clienţilor, ci şi să scadă costurile şi să crească timpul de răspuns şi posibilităţile flexibile din cuprinsul funcţiunilor şi parteneriatelor. Acesta priveşte mai atent relaţiile dintre furnizori şi distribuitori, respectiv rolul lor în realizarea satisfacerii clienţilor. Tehnologia a avut un rol Crescător în Managementul lanțului de furnizori. Nu este important doar succesul principalului participant în lanţul de fumizori, ci şi performanţele membrilor întregului lanţ de furnizori faţă de alte lanţuri de furnizori, care vor determina succesul colectiv.

Williams, Esper şi Ozmet (2001) descriau lanţul electronic de fumizori ca „organizații care sunt legate în cadrul şi între partenerii lor comerciali prin Internet pentru a cumpăra, vinde, produse/ servicii de la firme şi a vehicula bani în numerar” . Ei susţineau că lanţul electronic de furnizori are o natură dinamică şi fluidă şi oferă organizațiilor flexibilitatea necesară realizării agilităţii afacerii. Modelul economiei de piaţă care îşi are originea în producţia de masă se bazează în majoritate pe eficienţa operaţională generată de aplicarea tehnologiei. Au apărut lanţurile de furnizori integrate mai strâns, pe verticală, care „împing” produsele spre clienţi pe baza vânzării determinată prin prevederea cererii. Modelul de economie în reţea configurează comenzile să confere valoare adăugată prin individualizare şi livrare rapidă, pentru a răspunde aşteptărilor tot mai ridicate ale clienţilor. El se depărtează de modelul tradiţional de producție în masă în favoarea unei rețele largi de furnizori, producători şi intermediari care sunt legaţi între ei prin sisteme informatice interconectate. În 2006, Bennett ilustra relaţiile economice în reţea (fig. 2.4) şi descria modul în care se efectuează funcţiile de producție şi informare de către membrii canalelor care utilizează tehnologie digitală. Proprietarul mărcii coordonează activitățile asociate care rezultă din produsele personalizate ce măresc satisfacţia clienţilor. Aceasta ilustrează modul în care diverşi parteneri de afaceri pot oferi funcţiuni diferite cum ar fi service pentru clienţi, depozitare şi transport, precum şi producerea de componente personalizate. În cazul firmei Nike, proprietarul mărcii, ei îşi concentrează energia asupra zonei lor de experienţă, asupra marketingului şi dezvoltării de noi produse.

Partenerii lor din lanţul de furnizori asigură experienţa de producție şi logistică, precum şi flexibilitatea în aprovizionarea gamei în continuă creştere de articole sportive a Nike, spre vânzătorii cu amănuntul şi clienţi.

Logistica s-a dezvoltat ca o disciplină de sine stătătoare şi reprezintă punctul de întâlnire a marketingului cu funcţiunile de cumpărare. Brassington şi Petitt (2000) afirmau că ea „se ocupă cu importul de materii prime şi alte materiale şi cu mişcarea acestora prin fabrică, respectiv a mărfurilor rezultate din producție. Ea cuprinde şi elemente strategice cum sunt dispunerea depozitelor, managementul materialelor şi a nivelului stocurilor şi sistemele de informaţii” . Trebuie să apreciem modul în care funcţia logistică afectează satisfacerea şi valoarea clienţilor. Proiectarea sistemelor logistice trebuie să se concentreze pe nevoile şi comportamentul utilizatorilor finali. Însă, pot exista compromisuri datorită: costurilor, barierelor de acces, disponibilităţii unor parteneri corespunzători, constrângerilor impuse de participanţi puternici din lanţ.
Relaţia dintre Cumpărători şi Vânzători în cadrul lanțului de furnizori s-a schimbat în ultimii ani, de la adversitate la parteneriat. Obiectivul este să se realizeze sisteme mai dinamice de evidenţă a stocurilor pentru vânzătorii cu amănuntul, îndeosebi nevoia de a elimina costisitoarele „lipsă în stoc”. Termenul dat acestei dorite integrări este răspunsul eficient la clienţi . Partenerii vor folosi sisteme continue de aprovizionare, cum ar fi inventarul gestionat de vânzător, care se bazează pe date în timp real obţinute prin reţeaua externă. Se poate aplica şi transbordarea mărfurilor, care elimină parţial nevoia de dotări costisitoare. Implementarea cu succes depinde de informațiile de coordonare a transporturilor între parteneri deoarece produsele se transferă dintr-un vehicul într-altul la un centru de distribuție, fără a intra fizic în depozit sau în sistemele de stocuri. Pentru ca răspunsul eficient la clienţi să funcţioneze trebuie să se aplice elementele obişnuite de cooperare, compatibilitate şi rezolvare a conflictelor între membrii canalului.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *