Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Paginile Facebook pentru firme nu mai sunt gratis!? Platiti pentru ca fanii sa vada postarile! Noul algoritm EdgeRank

Recomanda articolul

 Gigantul de social networking Facebook forţează brandurile (paginile de companie) şi utilizatorii acestora să plătească pentru postări, pentru a le face vizibile tuturor „fanilor” şi „prietenilor” deja existenţi, scrie jurnalul.ro.

Credeaţi că informaţia dumneavoastră ajunge la toate zecile de mii de fani ai paginii de Facebook? Ţeapă! Facebook s-a transformat, peste noapte, dintr-o platformă gratuită de socializare, într-un fel de bătaie de joc la care îţi cumperi bilete.

Se pare ca, EdgeRank, algoritmul care determină ce mesaje apar în News Feed-ul dumneavoastră, a fost modificat „pe ascuns”, astfel încât un procent infim, 15% dintre prietenii sau fanii unei pagini (selectaţi aleator), vor vedea ce publicaţi pe Facebook, restul de 85% trăind cu impresia că  pagina Dvs nu este actualizata  frecvent şi vă vor putea urmări activitatea numai accesând regulat profilul sau pagina dumneavoastră.

Facebook nu mai este 100% gratis! Ca să poată ajunge la TOATĂ lumea din listă sau la MAI MULŢI fani ai unei pagini, fiecare postare în parte trebuie plătită

 Suma necesară este stabilită în conformitate cu volumul de utilizatori/prieteni care au dat „like” paginii de facebook. Şi nu este o sumă prea modesta. Aceasta poate fi obţinută prin consultarea butonului de „promote”, încorporat în partea de jos a postării.

Măsura a provocat furie în randul utilizatorilor de FaceBook, acuzaţiile de furt către platforma de socializare crescând exponenţial cu fiecare zi. Principala nelămurire a majorităţii celor care au condamnat măsura reţelei de socializare constă în obligarea la plată pentru un serviciu care până acum era GRATIS şi care este logica în a plăti pentru prieteni sau susţinători care au dat „like” şi s-au abonat de bunavoie la profil. Mai mult, care mai e rostul de a te abona la o pagină sau de a deveni „prieten” dacă nu poţi vedea tot ce publică respectivul?

Din nefericire, n-are nicio logică pentru că măsura are de-a face cu banii. Iar banii fiind scopul, scuză orice mijloace. Oricât de halucinantă ar fi găselniţa celor de la Facebook, s-ar putea să-i salveze de la FALIMENT, având în vedere că, odată cu listarea la bursă, valoarea reţelei de socializare se zbate undeva sub jumătatea sumei declarate înainte de listare. Astfel, MOTTO-ul lui Zuckerberg: „Este gratis şi asa va rămâne” este înlocuit cu „A fost gratis şi fuck off”.

Un studiu recent, realizat de catre doua grupuri media de marketing, “We are social” si “Socialbakers”, a descoperit o “scadere semnificativa”, de aproape 50% incepand din august, a numarului de fani ai mesajelor postate de catre firme. In timp ce Facebook declara in luna mai ca 16% dintre fanii unei pagini ale unei companii pot vedea fiecare postare, studiul a aratat ca acum, procentul a scazut la 12%.

“EdgeRank a functionat intotdeauna astfel, dar acum a fost imbunatatit, lasand companiile sa concureze pentru o felie mult mai mica din newsfeed”, a spus Robin Grant, directorul de la “We are social”.
Compania americana incearca sa imbunatateasca experienta utilizatorilor prin afisarea numai acelor fluxuri care sunt de intereses, filtrand reclamele spam distribuite de catre firme sau prieteni deopotriva. Acest lucru starneste nemultumiri cu care s-a mai confruntat si Google, o alta mare sursa de trafic online.
Firmele care altadata se bazau pe faptul ca vor urca automat in lista rezultatelor unei cautari pe Google, au descoperit la un moment dat, ca daca vor sa-si asigure vizibilitate, sunt nevoiti sa plateasca pentru rezultate sponsorizate si sa apeleze la tactici de optimizare pentru motorul de cautare.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *