Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

PROMOVAREA VÂNZĂRILOR ONLINE

Recomanda articolul

În 2003, Strauss şi alţii denumeau promovările vânzărilor ca fiind „stimulente de cadouri pe termen scurt sau bani care facilitează mişcarea produselor de la producător la utilizatorul final” . Natura interactivă a Internetului oferă marketerilor posibilitatea de a proiecta promovarea vânzărilor astfel încât să fie novatoare, atrăgătoare şi plăcute. Implicarea clienţilor creşte şi, ca rezultat, relaţiile dintre clienţi şi companie se consolidează. Promovarea vânzărilor trebuie să fie astfel proiectată încât să stimuleze sau să realizeze scopurile şi obiectivele prestabilite, cum ar fi: popularizarea produselor, generarea interesului, oferirea de informaţii despre produse, generarea cererii, construirea mărcii.

În mod tipic, clienții care răspund acestor promovări se recompensează de către marketeri cu mai mult (valoare adăugată) sau mai puţin (reducere a preţurilor) pentru cumpărările făcute. Promovarea vânzărilor este adesea legată de publicitatea pe fluxul principal şi profită de avantaje precum: produse gratuite sau încercarea unor servicii; competiţii, extrageri de premii, jocuri etc.; discounturi de sezon, discount pentru volumul cumpărăturilor, discount introductiv, înapoierea banilor şi Cupoane electronice; cadouri gratuite; scheme de loialitate care includ scheme de recompensare. Bickerton a împărţit promovarea vânzărilor în două mari tipuri :

1. Promovarea strategică a vânzărilor – în care activitățile, planificate după un program, sunt proiectate să sprijine campaniile cheie programate în planul de marketing. Prezentarea de mostre este un instrument strategic valoros din punct de vedere al schimbării comportamentului de cumpărare sau al prezentării de noi produse. Internetul a fost folosit cu eficienţă de către diverse companii de produse cosmetice, pentru a face sondaje printre femei referitor la produse de îngrijire a părului şi pielii şi, în funcţie de datele culese, se trimit respondenţilor mostre de produse relevante. Însă, datorită naturii digitale a Internetului, acesta se pretează îndeosebi la produsele digitale, cum ar fi software şi muzica, unde se pot oferi mostre de versiuni demo pentru a convinge clientul.
2. Promovarea tactică a vânzărilor – este mai mult pe termen scurt şi reactivă faţă de piaţă, competiţie şi obiective. Oferirea de mostre, Cupoane electronice, reduceri de preţuri, cadouri gratuite şi concursuri sunt instrumente principale aplicate on-line.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *