Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Publicitate online: Formate si marimi de bannere, tipuri de reclama pe internet

Recomanda articolul

Formatele reclamelor adăugate – Autorul de publicitate on-line are opţiunea locului unde să distribuie reclamele şi, de asemenea, în ce format să le prezinte. În privinţa publicității off-line tradiționale, alegerea formatului trebuie să corespundă obiectivelor reclamei, pieței ţintă şi publicaţiei on-line în care va fi plasată. De exemplu, un format media bogat ar fi cel mai potrivit pentru o reclamă la o nouă consolă de jocuri, plasată pe un site web ce are ca ţintă băieţii adolescenţi. Dimpotrivă, un banner static ar fi foarte potrivit pentru un site ce are ca ţintă cetăţeni în vârstă.

Opţiunile principale pentru format sunt: banner, pop-up, adaos flotant şi cu conţinut media bogat.

  • Banner-ele

Banner-ele au fost primul format de reclamă apărut on-line, şi sunt încă cele mai folosite. Prima re-clamă ca banner, pentru AT&T, a apărut pe site-ul Hotwired.com al revistei „Wired”, în octombrie 1994.

Cum arata primul banner pe internet

Banner-ele sunt de obicei descrise după mărimea lor, care în principiu este fixă, în scopul de a uşura proiectanţilor de site-uri rezervarea spaţiului pentru ele. Mărimile recunoscute (în pixeli) sunt:

– 468 x60 – cea mai folosită mărime, devenită astfel „standard”;

– 234 x60 – „jumătate” de banner;

– 120 x60 şi 125 x125 – mărime de „buton”;

-120 x6OO şi 160 x6OO – „zgârie-norii” care merg pe marginea unei pagini web.

Primele banner-e erau statice, însă nu a durat mult până la folosirea codului de bază HTML pentru producerea unora care să conţină şi imagini GIF animate ce ofereau posibilitatea ca imaginile să se mişte sau să se schimbe. Atât cele statice, cât şi cele animate sunt şi astăzi cele mai folosite adaosuri on-line, dar, pe măsura schimbării speranţelor clienţilor, au apărut formate cu conţinut media bogat şi video, care sunt tot mai folosite pentru a oferi o experienţă multisenzorială, mai stimulatoare. Cu privire la folosirea animaţiei în banner-ele publicitare on-line, Yoo şi Kim (2005) au studiat efectele animaţiei asupra memoriei şi atitudinii faţă de reclame. Ei spuneau că marketerii au recurs la folosirea unor imagini care se mişcă rapid, pentru a capta atenţia în aglomeraţia on-line. Ei au descoperit că în loc să aibă un impact pozitiv, animaţiile intense au indus mai degrabă un efect negativ şi au dus la o recunoaştere şi o reţinere mai slabă a reclamelor.

Banner-ele se pot folosi în două scopuri principale, acela al construirii mărcii şi al campaniilor cu răspuns direct care se leagă, printr-un microsite dedicat, de o altă etapă a ciclului de cumpărare.

  • Pop-up-urile

Deşi este general recunoscut şi adesea ridiculizat prin termenul obişnuit „pop-up”, numele tehnic al aplicaţiei este „interstiţiu”. Având sensul între, un interstiţiu (în lumea on-line) este o reclamă care apare într-o fereastră separată a browser-ului, de obicei în timp ce se încarcă o pagină. Pop-up-ul apare „deasupra” paginii care se încarcă, făcându-1 vizibil imediat. O aplicaţie similară este cea care produce un „pop-under” – un adaos care se încarcă „în spatele” site-ului web astfel încât nu este vizibil până la închiderea browser-ului. Deşi ele sunt denumite „superstituals” (suprasituări), mulţi definesc un interstiţiu ca orice adaos care apare într-o fereastră nouă a browser-ului, indiferent dacă aceasta se situează în realitate deasupra sau dedesubtul ferestrei active, fără a face diferenţa între pop-up şi pop-under.

  • Adaosurile flotante

Un adaos flotant, care se mai denumeşte şi „voken” (un simbol = token, virtual), este o rudă a pop-up-lui, însă mai sofisticat. Aceasta este imaginea care „pluteşte” peste conţinutul unei pagini web în loc să apară într-o casetă mică a browser-ului. Majoritatea sunt imagini statice, dar unele se mişcă în jurul paginii.

  • Conţinutul media bogat

Pentru unele reclame, banner-ele statice sau animate nu pot crea rezultatele dorite în cadrul unei campanii publicitare. Adaosurile media cu conţinut bogat sunt cele care folosesc tehnologii interactive precum Java şi Flash, care permit creatorilor de publicitate să proiecteze adaosuri ce seamănă mai bine cu concurentele lor off-line.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *