Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Realizare website – magazin online – tot ce trebuie sa stiti!

Recomanda articolul

magazin onlineUn webshop reprezinta orice locatie fixa în Internet unde pot fi etalate informatii despre companie si oferite in scop comercial mostre ale produselor sau serviciilor firmei.

Un webshop este o arma potentiala pentru crearea unei prezente online, deoarece el functioneaza 24 h pe zi, 7 zile pe saptamâna, fara nici o interventie. Este un mod extraordinar de a prezenta firma pe piata online cu un minimum de efort. În functie de genul de webshop care se alege, informatiile oferite pot fi sub forma de text, imagini, sunete, clipuri video sau software.

In ciuda potentialului webshop-urilor, cea mai mare parte a firmelor nu profita la maximum de acestea. Exista trei obiective fundamentale care trebuie luate in considerare atunci când se alege si se creeaza un webshop eficient.

1.Un magazin online rapunde unei necesitati concrete

Webshop-ul ar trebui sa aiba un scop precis, care sa sprijine misiunea generala a firmei.

costuri de marketing mai scazute – un webshop pentru a micsora costurile reprezentate de distribuirea informatiilor, trimiterea informatiilor printr-un webshop este mult mai putin costisitoare decât tiparirea si trimiterea acestora prin posta sau angajarea unei persoane sa le ofere prin telefon.

distribuire mai rapida a informatiilor – într-un webshop informatiile se pot actualiza permanent, mult mai repede decât în cazul retiparirii brosurilor sau cataloagelor.

servirea mai buna a clientilor – un webshop, le ofera clientilor acces la informatii si servicii 24 h pe zi, 7 zile pe saptamâna. Se poate facilita plasarea comenzilor, verificarea stadiului în care se afla comenzile, rasfoirea unui catalog online, clientii pot lasa mesaje pentru membrii personalului. Mai mult control pentru clienti asupra timpului si locului în care fac o cumparatura este unul dintre cele mai bune moduri de a face ca firma ta sa prospere.

mai multe vânzani – cu un webshop accesibil la nivel global, pot fi prezentate produsele sau serviciile pe noile piete, la care care ar fi prea costisitor sa se ajunga în alte moduri.

2. Un magazin online trebuie sa ofere un avantaj unic

Pentru a avea succes, webshop-ul trebuie sa ofere un avantaj unic, care sa îi atraga pe clienti. Multe webshop-uri din Internet sunt simple preluari ale unei brosuni tiparite, ale unui catalog sau anunt publicitar. Iata cîteva dintre avantajele care pot fi oferite:

–          cunostinte de specialitate si informatii – costul scazut al publicarii informatiilor într-un webshop permite furnizarea mai multor informatii decât prin intermediul tiparului. Se pot oferi instructiuni deta-liate pentru utilizarea produselor, analize ale tendintelor ce îi afecteaza pe consumatori, fisiere directoare referitoare la sursele de informatii de care au nevoie în mod regulat clientii, liste cu întrebarile puse în mod frecvent (FAQ) si alte tipuri de informatii. Având toate informatiile de care au nevoie clientii într-un loc convenabil, webshop-ul devine mai degraba o resursa decât un simplu loc în care se vând diverse lucruri.

–          comunicarea – gazduind un avizier pentru mesaje sau oferind legaturi e-mail angajatilor cheie ai companiei, se poate oferi cadrul pentru discutii despre produse, se pot pune întrebari si obtine raspunsuri. Un avizier de mesaje („message board”) creeaza o comunitate virtuala, în care oamenii care folosesc produsele sau serviciile se pot întâlni pentru a discuta despre experientele lor.

–          urmarirea comenzii – posibilitatea de a le permite clientilor sau angajatilor care se ocupa de vânzari sa controleze inventarul si sa descopere daca un anumit lucru se afla sau nu în stoc. Multumita usurintei de a actualiza informatiile dintr-un webshop, aceste servicii se afla la îndemana clientilor sau angajatilor, pentru a fi folosite în orice moment.

–          estimari sau rapoarte instantanee – un formular în care clientii pot sa specifice anumite lucruri pe care le comanda si apoi sa obtina un pret estimativ sau o pagina care arata pretul la zi al anumitor produse.

Alti factori de luat in calcul la realizarea unui website / magazin online

 

1. Cine raspunde de problema site-ului web?

Fiecare bit de informatie dintr-un site este o parte a corespondentei de afaceri si trebuie tratat ca un element important al prezentarii companiei. Daca site-ul este neglijent, plin de greseli de ortografie sau contine preturi neactualizate, imaginea companiei va avea de suferit în perceptia publicului. Este esential pentru companii sa-si creeze o politica privind actualizarea informatiilor continute în site, precum si sa aleaga o persoana care va raspunde de acest lucru.

Politicile vor varia în functie de mai multi factori cum ar fi: marimea companiei, statutul departamentului de marketing si charisma fondatorului. O astfel de politica îi împiedica pe angajatii nemultumiti sa deterioreze imaginea companiei pe site si pe cei care n-au cunostinte de marketing sa furnizeze informatii inadecvate sau incomplete.

2. Cum sunt prelucrate mesajele primite?

Natura interactiva a Internetului presupune ca fiecare site sa aiba o adresa de e-mail care sa permita clientilor sa se adreseze companiei. Întrebarea este: cine se ocupa de aceste mesaje? Raspunsul depinde de tipul de companie si de misiunea site-ului.

Pentru unele companii raspunsul este: un manager de produs; pentru altele – un responsabil cu asistenta clientilor; pentru companii mai mari, raspunsul poate consta în ambele variante.

 

3. În cât timp ar trebui sa se raspunda la e-mail-uri?

Programe care raspund automat pot trimite mesaje pregatite dinainte în numai câteva secunde de la primirea cererii, astfel încât oamenii încep sa se astepte la acest gen de servicii, care functioneaza bine pentru a raspunde la cererile de detalii despre produs. Oricum, din moment ce este imposibil sa se asigure raspunsuri la întrebari foarte variate în câteva secunde, companiile pot sa creasca în ochii consumatorului trimitând un mesaj care îi confirma primirea cererii de informatii si care sa-l asigure ca va primi un raspuns într-un anumit interval de timp, de obiecei 24 de ore.

4. Cum se prezinta online agajatii?

Angajatii au viata lor. Participa în activitati online, cum ar fi grupurile si listele de discutii sau chat-urile. Daca ei se prezinta drept lucratori ai companiei fie în mesajele lor, fie în semnnaturile atasate, punctele lor de vedere se vor reflecta asupra companiei, ceea ce ar reprezenta un potential pericol.

5. Din bugetul carui departament se platesc site-urile?

Cine plateste pentru site-ul web? Departamentul de marketing? Departamentul de relatii cu clientii? Departamentul de relatii publice? Toti împreuna? Raspunsul difera de la o companie la alta în functie de marimea ei si de misiunea site-ului.

6. Relatiile cu francizatii

În cazul francizelor, societatile -mama trebuie sa hotarasca daca francizele locale pot avea propriile lor site-uri web si ce fel de declaratii se pot face în aceste site-uri. Aspectul unui site local trebuie sa reflecte avantajos imaginea corporatiei. Daca francizorul decide sa ofere un serviciu de gazda pe site-ul sau francizelor locale, trebuie sa faca cunoscut acest lucru si, totodata, sa hotarasca cât spatiu dedica fiecarei francize în parte. De asemenea, metoda de prelucrare a cerererilor trebuie sa fie si ea determinata.

9. Colectarea ideilor din diferite departamente

Este esential pentru toti angajatii dintr-o companie sa aiba un cuvânt de spus în privinta programului de marketing pe Internet. Acesta este un pas fundamental. Nu este important ca toata lumea sa fie de acord cu rezultatele finale, dar este important ca toti cei care au legatura cu proiectul sa aiba sentimentul ca ideile lor au fost cel putin ascultate. Si din perspectiva managementului, este util fie ascultate cât mai multe idei cu putinta pentru ca ideile bune pot veni de oriunde.

10. Determinarea bugetului pentru un magazine online – estimarea costurilor de construire a unui site web

Stabilirea departamentelor care vor finanta planul de marketing online este un proces controversat, al carui rezultat va diferi de la o companie la alta. Se pare ca toti doresc responsabilitatea pentru realizarea proiectului deoarece este ceva nou si incitant, dar nimeni nu doreste sa-l finanteze din bugetul departamentului sau. Desi este posibila construirea unui site cu ajutorul unui program care costa 100 de dolari, sunt necesare totusi resurse umane care sa se ocupe de designul site-ului si de întretinerea acestuia. Firma de cercetari Forrester Research arata care este costul mediu pentru realizarea unui site web, pe baza unor interviuri cu 50 de detinatorii de site-uri web orientate catre consumator. S-ar putea lua în considerare faptul ca multe companii îsi construiesc site-uri doar cu o mica parte din aceste sume.

Tipuri de site-uri posibile:

Un site promotional promoveaza produsele sau serviciile companiei.

Un site informational publica permanent actualitati sau informatii de divertisment.

Un site tranzactional (comercial) ofera servicii consumatorilor.

Bugetul pentru crearea unui site web trebuie sa includa linii pentru crearea continutului, convertirea in format HTML, si conectarea sa la un server. Exista si alti factori care trebuie luati in considerare:

Crearea continutului

Consultanta tehnica si de creatie

Adaptarea la conjuncturi diverse

Copyright

Daca aveti nevoie de ajutor pentru crearea unui website profesional atunci puteti apela cu incredere la firma 2webdesign.

Serviciile de Web Design & Development sunt la baza strategiei de dezvoltare a firmei noastre. Putem creea orice tip de site dinamic, folosind tehnici avansate de programare in HTML5, XML, Javascript, PERL, ASP, PHP, MySQL. De asemenea putem oferi solutii complexe pentru e-commerce.

Share

Avand o experienta de aproape un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru programare va invitam sa ne vizitati situl si sa va bucurati de cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *