Cum sa ai un magazin online de succes – ghid ecommerce!
Cel mai eficient mod de a aduce un avantaj unic webshop-ului este de a considera serviciile sau caracteristicile firmei care o fac sa aiba succes offline si apoi sa foloseasca puterea Internetului pentru a-si mari profitul.
Un magazin online de succes trebuie sa fie vizibil si accesibil pentru publicul tinta
Cel mai bine realizat webshop din lume va esua, daca clientii nu l-au remarcat sau nu îl pot accesa. Un alt element care trebuie luat în considerare atunci când se alege o locatie pentnu webshop este sa se asigure de faptul ca potentialii clienti, pot ajunge la el. Alegeti un webshop pe care oamenii sa îl acceseze cât mai usor posibil si apoi oferiti-le, gratuit, clientilor un CD cu software cu care sa ajunga online doar cu câteva click-uri de mouse. Lucrând cu un furnizor local de servicii Internet, puteti distribui un kit de acces Internet cu un browser World Wide Web preconfigurat pentru a deschide, direct homepage-ul companiei de fiecare data cind se vor conecta. O data ce s-a ales genul de webshop care este cel mai accesibil clientilor sau angajatilor, trebuie sa se planifice modul de promovare. Ca o componenta a planului destinat webshop-ului, se dezvolta un plan promotional care sa-i aduca vizibilitate. Ideal ar fi sa promovati site-ul si software-ul de acces liber si în magazin sau prin intermediul corespondentei directe, ca si prin alte metode traditionale de publicitate.
Designul unui magazin online
Simplul fapt de a avea un webshop pe Internet nu reprezinta o garantie a succesului. 0 multime de webshop-uri existente nu fac altceva decât sa îi îndeparteze pe clienti în loc sa îi atraga pentru ca nu ofera nimic folositor ori pentru ca informatiile sunt greu de obtinut. Un bun design al unui webshop accentueaza identitatea firmei, ofera informatii utile într-un mod convenabil si încurajeaza vizitele ulterioare.
Claritatea webshopului
Multe webshop-uri creeaza confuzie din cauza paginii de deschidere sau „homepage”, pentru ca nu specifica la ce se refera store-ul. În mod tipic, webshop-urile ce creeaza confuzie au numai denumirea companiei – cu exceptia cazului în care denumirea companiei este un cuvant semnificativ sau logo-ul acesteia – sau o grafica de mari dimensiuni – o image map, care apare atunci când vizitatorii navigheaza în el. Fiecare pagina principala a unui webshop ar trebui sa fie ca o firma sau o vitrina a unui magazin ce vinde marfuri en detail. Este bine ca webshop-urile sa contina atât elemente grafice cât si text pentru o mai buna evidentiere a continutului magazin-ului.
Simplitatea webshop-ului
Organizarea webshop-lui ar trebui sa fie logica si evidenta în sine. Denumirile departamentelor listate în homepage ar trebui sa fie descriptive si daca este posibil ar trebui sa fie suficient de evocatoare pentru ca oamenii sa doreasca sa le viziteze. Atunci când prezentati produsele într-un catalog si doriti sa includeti un element de legatura cu formularul de comanda, folositi o denumire relevanta.
Rapiditatea webshop-ului
Timpul este cea mai pretioasa înlesnire pentru cel ce practica navigarea pe Internet. Webshop-ul ar trebui sa livreze informatiile cât mai repede, deoarece este neplacut ca vizitatorul sa petreaca minute în sir în fata computerului pâna se încarca graficele si textul.
Daca se foloseste multa grafica, trebuie sa se asigure ca exista si text în fiecare pagina. În acest fel, textul va fi încarcat repede, iar oamenii vor avea la ce sa se uite în timp ce asteapta sa se încarce grafica pe aceeasi pagina. Evitati imaginile grafice care au mai mult de 50Kb, cu exceptia cazului în care sunt absolut necesare pentru prezentarea care se face. Daca imaginile grafice de mari dimensiuni sunt necesare, prezentati versiuni mai mici, „thumbnail”, ale acestora si apoi oferiti vizitatorilor optiunea de a vedea versiunile mai mari. Paginile mai mici se încarca mat simplu decât cele mari, deci vizitatorul economiseste timp atunci cind informatiile sunt fragmentate.
Atractivitatea siteului
Textul este metoda principala de exprimare într-un webshop, însa prea un volum prea mare de cuvinte determina plictiseala. Exista o multime de modalitati pentru a face din vizitarea webshop-ului o experienta unica.
Folosirea cuvintelor evocatoare, orientate catre oameni, pentru a descrie compania, store-ul si departamentele acestuia.
Folosirea imaginilor grafice de mici dimensiuni pentru a fragmenta paginile vizual si a crea o anumita dispozitie.
Folosirea unui stil si a unei identitati globale pentru magazin care sa se potriveasca cu identitatea companiei.
Un design destinat vizitelor repetate
Repetitia este cheia mentinerii identitatii online. Incurajarea vizitelor repetate în store edifica expunerea repetata a numelui si mesajului companiei. Cel mai bun mod de a încuraja vizitele repetate este sa existe cel putin un element al webshop-ului care sa se schimbe în mod frecvent si sa se asigure ca si clientii vor afla despre asta imediat, prima data când viziteaza siteul. Schimbarile ar putea fi de tipul:
o actualizare saptamânala a stirilor din domeniu;
o informatie sau o lectie saptamânala despre produsul sau serviciul oferit;
un grup de discutii în care vizitatorii sa posteze mesaje;
Un design destinat cumparaturilor online confortabile
Comanda prin curierat este o afacere de milioane de euro pe an, dar vânzarile prin Internet reprezinta doar o parte din aceste sume. Cumpararea si vânzarea prin intermediul computerului reprezinta o experienta noua si nelinistitoare pentru cea mai mare parte a romanilor. Iata câteva dintre tacticile care pot fi utilizate pentru a mari confortul prin designul webshop-lui.
– Desfiintarea mitului insecuritatii
– Oferirea de garantii care sa nu dea loc la neintelegeri
– Explicarea procesului de comandare a marfii
– Imaginea firmei sa para ceva tangibil
Utilizarea marturiilor de la clienti (testimonials)
Marturiile va pot ajuta la vinzarea produselor. Pe web, nimeni nu stie cu adevarat cine sunteti si nu exista garantii reale de credibilitate. Marturiile pot astupa golul. Oricum, un simplu „Imi place produsul” nu va creste vanzarile. Pentru ca marturiile sa fie eficiente trebuie sa contina cit mai multe elemente.
Nume si titluri complete.
Nimeni nu crede un nume ca „George din Bucuresti”. Arata a fals si probabil ca si este pentru ca nu exista nici o raspundere. Daca oamenii nu isi dau numele complet, nu le folositi marturiile. E chiar mai rau sa citati fara sa dati vreun nume. Este lipsit de credibilitate.
Urmariti marturiile agresiv.
Oamenii probabil ca nu vor scrie marturii daca nu le solicitati. Obtineti marturii pentru caracteristici si avantaje diferite ale produsului. Nu se stie niciodata care subiect va determina vanzarea. Este bine sa oferiti marturii care lauda caracteristici diferite. Nu lasati toate marturiile sa sune la fel.
O arie larga de profesii reprezentate.
Oamenii tind sa-i creada pe cei care le sunt asemanatori. Asa ca daca citesc o marturie de la un coleg de la o companie similara, veti castiga mai multa credibilitate.
Lasati-i sa scrie marturiile cu propriile lor cuvinte.
Ati putea sugera subiecte, domenii, caracteristici daca nu au habar despre ce sa scrie, insa lasati-i pe ei sa scrie textul. Astfel, fiecare marturie va avea savoarea ei si va suna diferit.
Verificati mesajele de email pentru marturii nesolicitate.
Instruiti angajatii de la serviciul clienti sau de la vanzari sa colecteze comentariile pozitive din partea clientilor. Cereti permisiunea pentru a le cita.
Editati continutul marturiei.
Este bine sa folositi marturii lungi. Totusi, atunci cind continutul este repetitiv, eliminati materialul excesiv. Nimeni nu-i va simti lipsa.
Puteti afisa marturii pe site-ul web si sa le includeti in mesajele cu noutati, ca si in materialele scrise. De fiecare data cand primiti o marturie prin email, intrebati daca puteti folosi citatul in site. De obicei clientii sunt incantati de ideea de a fi publicati online.
Recommended Posts

Servicii profesionale de web design la preturi mici
19 iulie 2017