Firma de web design
Creare si promovare pagini web
Telefon
0730 518 614
Email:
office@2webdesign.ro

Despre jurnalismul online actual si continutul digital agregat

portal web agentie designJurnalismul online se axeaza in momentul de fata pe continut adunat de oriunde si mai putin pe materiale originale.

Poti alege sa lansezi publicatii pretentioase, pe hartie lucioasa, de buna calitate, cu coperte pline de celebritati, realizate de editori bine platiti, carora le ia cateva saptamani sau chiar luni sa-si mestereasca articolele de mare profunzime, ce nu au mai nimic in comun cu lumea digitala. Asa s-a intamplat acum cativa ani cu Tina Brown, presedinte la The New Yorker si Vanity Fair. Iata cum ar face-o insa in 2008: ar angaja cativa redactori care sa aleaga din multitudinea de informatii disponibile pe internet si sa le adune intr-un site cu o grafica atractiva.

Asadar, bun venit in lumea jurnalismului de tip agregat. Daca Web 1.0 insemna ca unele companii faceau pasi marunti catre noutatea aceea numita internet, iar Web 2.0 aducea un aer proaspat prin comunitatile online, in care utilizatorii puteau face schimb de informatii, dar unde iti dadeai seama ca internetul este un spatiu deschis in care controlul nu functioneaza prea bine, atunci Web 3.0 inseamna sa profiti cat mai mult de aceasta deschidere. Sa faci bani din vanzarea de reclame, pe baza continutului altcuiva. Important este sa gasesti si sa le oferi utilizatorilor stirile care ii intereseaza.

De la agentii de stiri si pana la site-uri de divertisment, toti actioneaza ca niste furnicute strangatoare. Sa luam exemplul Hotnews, care nu de putine ori citeaza in articolele sale fie ziare precum Adevarul, Gandul si Cotidianul, fie bloguri ca cele ale lui Catalin Tolontan, Bogdan Manolea si Alex Visa. Nici agentia Mediafax nu este straina de formulari precum “potrivit ziarului”. Exista insa si posibilitatea de a prelua materiale integrale iar mai apoi se mentioneaza la finalul articolelor sursele Cancan, Click, Rompres sau Evenimentul Zilei, cu alte cuvinte oricine acopera si categoriile oferite de site.

Este foarte probabil ca interesul pentru propriile materiale va deveni din ce in ce mai scazut tocmai din cauza stirilor care trimit catre link-uri off-site. Iar acest lucru are un mare dezavantaj: tot mai multe organizatii au adoptat moda de a nu se limita la a fi simple destinatii, astfel ca adauga in site-urile lor functii ce permit schimbul si agregarea de informatii care scot utilizatorul de pe site.

Si atunci problema se pune astfel: daca iti pasa de economia informatiei, in care accentul se pune pe organizarea stirilor si nu pe crearea acestora, atunci care este viitorul stirilor? Daca aadunarea continutului devine cel mai banos mod de a face bani, atunci cine va suporta costul crearii continutului? Exista voci pro, care sustin ca nu exista doar un cerc exclusivist in stare sa scrie despre anumite subiecte, in timp ce informatiile exista peste tot, mai mult chiar gratis. Si exista voci contra care spun ca publicul nu este pregatit pentru o astfel de abordare si ca asemenea afaceri vor esua lamentabil.

Daca vrei ca ideea ta de “agregat” sa aiba cu adevarat succes, atunci ai nevoie de indivizi intreprinzatori, care sa vina cu idei noi sau care sa fie motivati de faptul ca sunt proprietarii proiectului. Altfel, sansele de reusita sunt aproape nule.


Cu o experienta de peste un deceniu in materie de web design si propulsati de o nemarginita pasiune pentru online va invitam sa ne vizitati site-ul si sa va inspirati citind cele mai interesante articole din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *