Despre shoppingul online si preferintele consumatorilor romani
Shopping-ul online a castigat in ultimii ani tot mai mult teren in preferintele consumatorilor romani. Acestia aleg acum aceasta varianta de cumparaturi cu mai mult interes si mai multa incredere decat in urma cu doar cativa ani.
Plata cumparaturilor online prin intermediul cardului, fie el de credit sau de debit, este de asemenea o varianta apreciata de utilizatorii de internet fiind cea mai comoda modalitate de a achita cumparaturile. In plus, nu se percep nici comisioane suplimentare.
Cele mai mari temeri ale romanilor in privinta acestor tranzactii raman, totusi, posibilitatea unei fraude din partea magazinului si posibilitatea furtului de identitate. Prima varianta este aproape imposibila, cei doi procesatori de plati electronice din Romania, DotCommerce si e-Payment, realizand verificari ale magazinelor virtuale inainte de a semna un contract cu acestea.
Pentru evitarea furtului de identitate, atat emitatorii de card-uri (Visa, MasterCard, Maestro etc.), cat si procesatorii de plati electronice sau magazinele online iau o serie de masuri constand in utilizarea unor aplicatii de detectare si prevenire a fraudelor. Protectia 3D secure este una dintre aceste masuri, de care beneficiaza clientii DotCommerce si e-Payment.
GPeC – cel mai important eveniment de comert electronic din Romania – a publicat astazi, 27.01.2014, principalele cifre si statistici despre piata romaneasca de e-commerce pentru anul 2013.
Potrivit acestora, numarul utilizatorilor de internet a ajuns la 10 milioane anul trecut (cu 1 milion mai mult fata de anul 2012 – sursa: EuroStat). 27% din romanii conectati la internet, adica aprox. 1 din 4 internauti, cumpara online (sursa: Daedalus Millward Brown), iar majoritatea cumparatorilor online (84%) locuiesc in mediul urban, in timp ce 16% locuiesc in mediul rural.
Varsta medie a cumparatorilor online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar anul 2013 a adus o crestere de 5 procente pe segmentul de varsta 45-55 ani, care reprezinta acum 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic (fata de 10% in 2012).
In ceea ce priveste plata online prin card, numarul de tranzactii a crescut in 2013 cu aprox. 35% comparativ cu anul 2012, potrivit declaratiilor oficialilor VISA, MasterCard si RomCard din cadrul Galei Premiilor eCommerce. Totusi, metoda preferata de plata a romanilor ramane rambursul (plata la livrare), fiind utilizata in peste 90% din tranzactii.
Valoarea tranzactiilor prin card procesate in sistemul 3D Secure de catre RomCard este de aprox. 220 milioane euro in 2013 (cifra similara cu valoarea inregistrata in 2012).
Potrivit VISA, valoarea medie a unei tranzactii a fost de aprox. 37 euro (platiti in lei), in scadere fata de anul 2012 cand valoarea medie a unei tranzactii era de 45 euro (platiti in lei).
Foarte interesant este si faptul ca majoritatea tranzactiilor online prin card sunt internationale (60%) si doar 40% sunt tranzactii domestice, conform statisticilor MasterCard. Cu alte cuvinte, romanii cheltuiesc mai multi bani pe site-uri din strainatate decat in tara.
In Romania exista, in acest moment, peste 12 milioane de carduri inrolate in sistemul 3D Secure (fata de 11,3 milioane in 2012), iar numarul de carduri active (adica folosite, efectiv, in tranzactionarea online) a crescut de la 410.000 in 2012 la peste 600.000 in 2013.
La sfarsitul anului trecut, in sistemul RomCard 3D Secure aveau loc peste 17.000 de tranzactii online cu cardul in fiecare zi, adica peste 500.000 tranzactii in fiecare luna.
Recommended Posts
Servicii profesionale de web design la preturi mici
19 iulie 2017